Od pomysły do realizacji – jak powstaje projekt indywidualny

Staram się oferować szeroki wachlarz wzorów papeterii ślubnej. Każdy z nich zaprojektowany jest z myślą o konkretnym klimacie przyjęcia, w zgodzie ze stylem, w jakim tworzę. Czasami jednak marzenia Młodej Pary wykraczają poza oferowane możliwości, czasem klimat ich ślubu jest niespotykany, albo chcieliby, aby papeteria była silnie związana z ich historią. Rozwiązaniem jest wtedy projekt indywidualny, stworzony specjalnie z myślą o nich. Jeśli byliście ciekawi, jak od początku taki projekt powstaje w pracowni Najpiękniejsze zaproszenia, ten artykuł jest dla Was :)


Proces tworzenia opiszę na przykładzie niedawnej realizacji dla zwycięskiej Pary w konkursie na projekt papeterii marzeń. Pani Kasia zachwyciła mnie komentarzem w formie wiersza, w którym opisała wymarzony motyw związany z historią miłości oraz wspólną pasją Narzeczonych.











WSTĘPNY ZARYS

W pierwszym etapie realizacji zbieram wszystkie informacje, jakie mogą się przydać w procesie projektowym. Poza ogólnym zarysem motywu (w tym przypadku chodziło o teatr, scenę) pytam również o kolorystykę, na jakiej Młodej Parze zależy, oraz o format karty. Może być to karta dwustronna, składana na pół, realizowałam również projekt karty składanej na cztery części. Uzgadniam również, jak daleko może ponieść mnie fantazja projektanta, badam czy Para jest otwarta na moje kreatywne rozwiązania i propozycje :) Często dostaję na tym etapie referencje w postaci zdjęć, co daje mi obraz tego, jak Narzeczeni wyobrażają sobie efekt końcowy.
Po zebraniu informacji wysyłam wycenę realizacji projektu. Po jej akceptacji i wpłaceniu zaliczki rusza praca :)

Przykładowe projekty przesłane przez Młodą Parę









 

MOTYW PRZEWODNI - SZKIC, KOLORYSTYKA

Ze wstępnych ustaleń wynikało, że wykorzystywać będziemy czerwień, czerń i biel. Państwo Młodzi dali mi jednak swobodę w modyfikacji palety, tak aby końcowy efekt nie był ciężki i przesadzony – Pani Kasi podobał się również beż, krem, bordo, popielaty oraz akcenty złota. Elementy, które mogłam wykorzystać to kurtyna jako obramowanie, maski teatralne, para tańcząca tango oraz cytat ze sztuki Szekspira „Romeo i Julia”.
Obszarem mojej pracy była dwustronna karta zaproszenia oraz dodatkowa dwustronna karta RSVP.


PROJEKT ZAPROSZENIA – GRAFIKA I TYPOGRAFIA

Chciałam wykorzystać jak najwięcej elementów, na których zależało Młodej Parze, zachowując jednocześnie malarski styl, w jakim projektuję. Spodobał mi się pomysł na wzbogacenie palety o akcenty złota. Dobrałam odcień, w którym narysowałam tańczącą parę. Kolor ten przewija się również w detalach, takich jak linie czy wyróżniony tekst. Po narysowaniu kurtyny niezbędne było nadanie całości bardziej ślubnego, delikatnego charakteru, aby zaproszenie kojarzyło się z okazją, na którą jest wykonane. Dodałam girlandy białych kwiatów, tworzące łuk nad postaciami.
Całości dopełniły kroje pisma – czytelne, wyważone, bez zbędnych elementów przy tak bogatej już kompozycji, pasujące stylem do motywu.


Rysunek kurtyny
 
Projekt detali na zaproszeniu

 
Projekt typografii na karcie zaproszenia



















 

POZOSTAŁE ELEMENTY PAPETERII

Państwo Młodzi zdecydowali, aby potwierdzenie przybycia oraz tekst o prezentach przenieść na osobną kartę. Pomyślałam, aby wykorzystać drugą stronę tej karty i dodać coś, co nawiąże do wspólnej pasji Narzeczonych, oraz zepnie w całość projekt obu kart. Tym pomysłem była instrukcja z rysunkiem podstawowego kroku tanga – dobra zabawa dla gości jeszcze przed weselem :)
To, na czym zawsze mi zależy przy projektowaniu dodatkowych elementów poza zaproszeniem, to spójność motywu, a jednocześnie różnorodność pomysłów, bez powielania wciąż tej samej grafiki.

Projekt drugiej strony karty RSVP  - instrukcja z krokami tanga :)









 

PERSONALIZACJA

Po akceptacji projektu oraz tekstu nadchodzi czas na personalizację. Proszę Młodą Parę o przesłanie listy gości z imionami i nazwiskami odmienionymi w formie, w jakiej mają się znaleźć na zaproszeniu, np. Janinę i Stanisława Nowaków. Po wprowadzeniu wszystkich nazwisk gości odsyłam ponownie całość do Narzeczonych i czekam na ostateczną akceptację zaproszenia.

Personalizacja każdej karty dla kolejnych gości z listy









 

WYBÓR PAPIERU

Przed drukiem niezbędny jest wybór papieru, na jakim powstanie ślubna papeteria. Dobieram kilka propozycji, pasujących do motywu, robię zdjęcia i wysyłam Narzeczonym. Czasem Młoda Para ma swoje preferencje dotyczące np. koloru kopert, jeszcze przed wysłaniem propozycji. Szukam wtedy papieru spełniającego ich wymagania. Pani Kasia ze swoim Narzeczonym wybrali piękny, kremowy papier z zatopionymi złotymi drobinkami oraz głęboką czerwień na koperty.

Paleta papierów









 

PRODUKCJA – DRUK, CIĘCIE, KLEJENIE

Ten etap zajmuje około 1,5 – 2 tygodnie. Wybrany papier jest zamawiany, jeśli nie ma wystarczającej zapasowej ilości w magazynie. Projekt jest drukowany, potem sztancowany – cięty na specjalnie ustawianej maszynie. Koperty po wycięciu są ręcznie składane i pojedynczo klejone na krawędziach.


EFEKT KOŃCOWY


Efekt końcowy możecie ocenić sami. Reakcja Państwa Młodych, na której zawsze najbardziej mi zależy, była BARDZO pozytywna! :)


Mam na imię Basia. Kocham to, co robię. Wierzę, że piękno tkwi w szczegółach. Każdy detal staram się projektować najlepiej, jak potrafię, gwarantując przy tym profesjonalną i życzliwą obsługę. To dla mnie zaszczyt, gdy Para Młoda wybiera Najpiękniejsze Zaproszenia na swój ślub.

Jeśli również potrzebujecie projektu indywidualnego dla Waszej uroczystości, napiszcie maila na adres basia@najpiekniejsze-zaproszenia.pl.
Projekty, szczegóły oferty oraz formularz zamówienia znajdziecie na stronie internetowej najpiekniejsze-zaproszenia.pl

CONVERSATION

1 komentarze:

Back
to top